Statisticile nu mint si deseori este nevoie de cat mai multe pentru a lua o decizie inspirata si informata, mai ales cand vine vorba de administrarea unei afaceri. Astfel, proprietarii de afaceri – de dimeniuni mici, medii sau mari – trebuie sa acorde o importanta deosebita industriei din care fac parte, dar si industriei de marketing digital in general.
Asadar, iata cateva statistici din lumea marketing-ului digital care iti pot spune cu adevarat daca ai nevoie de o agentie digital marketing Bucuresti, implicit de servicii complete de marketing!
Statistici eCommerce
![](https://www.ciomirtan.ro/wp-content/uploads/2024/12/TheMarkers-agenti-digital-marketing-Bucuresti-2-1024x683.jpg)
In anul 2024, aproximativ 47% dintre utilizatorii de internet din Romania care cauta produse si servicii online frecvent au cumparat online. Evident, cei mai multi dintre acesti clienti online se afla in Bucuresti, precum si in Ilfov.
O privire generala asupra situatiei eCommerce din Romania este oferita tot de o statistica interesanta – 41% dintre utilizatorii din Romania apeleaza la internet exclusiv pentru a realiza cumparaturi online, iar o agentie digital marketing Bucuresti va sti cum sa utilizeze aceasta informatie in functie de nisa in care activezi!
Utilizarea retelelor de socializare
In Romania, Facebook este cea mai utilizata retea de socializare, aproximativ 91% dintre utilizatorii de internet din mediul urban fiind activi pe aceasta. Relevant pentru digital marketing, totusi, este rata de patrundere a reclamelor de pe Instagram create de agentiile de digital marketing in randul populatiei, aceasta nefiind o platforma des folosita pentru cumparaturi.
Mai exact, aproximativ 26.9% din populatie a fost expusa reclamelor pe Instagram la inceputul anului 2024. Totusi, acest procent paleste in comparatie cu cifrele aferente TikTok – platforma a atins o popularitate de 47% in randul utilizatorilor de internet din mediul urban. In acelasi timp, reclamele de pe TikTok au ajuns la 56.3% dintre adulti la inceputul anului 2024.
Digital Advertising
La capitolul digital advertising, trebuie mentionat faptul ca piata de influencer marketing in tara a experimentat o crestere de 300% in ultimii trei ani – atingand, la jumatatea anului 2024, o valoare de peste 100 de milioane de Euro. Prin urmare, este asteptat ca frecventa reclamelor online in Romania sa creasca cu 13% in comparatie cu 2023, pana la final de an, atingand o valoare totala de aproximativ 322 de milioane de Euro.
Bugetele alocate pentru influencer marketing reprezinta, in medie, 22-30% din bugetele totale de digital marketing din tara – o medie semnificativ mai mare decat cea a UE, de 4-7%.
Consumul de continut
Desigur, pentru ca marketingul digital sa functioneze, continutul creat de o agentie de digital marketing din Bucuresti trebuie sa fie consumat. Nu exista ingrijorari in acest sens!
Aproximativ 90% din utilizatorii de internet din Romania au un Smart TV, iar dintre acestia, 34% urmaresc continut exclusiv online. Apoi, 68% dintre utilizatorii de internet din mediul urban prefera continutul sub forma de imagini si video pe platformele sociale – drept dovada sta reach-ul organic al reel-urilor de pe Instagram cu un procent de 85% la nivel national.
Prin urmare, pentru ca o afacere sa se poata dezvolta corespunzator in mediul online, este nevoie de o agentie marketing digital Bucuresti – mai ales daca ai un magazin activ in capitala. O agentie precum The Markers, prin intermediul mai multor departamente specializate (SEO, Social Media, PPC etc.) iti poate ajuta afacerea sa devina mai vizibila in mediul online si sa genereze mai multe leaduri!