De la momentul in care a fost inventat, in anul 1816, bicicleta a devenit un mijloc important de transport și a fost folosită in mod regulat și cu succes în mai multe domenii.

Istoria sa, la fel ca evoluția sa, este interesantă și poate oferi informații despre caracteristicile și mecanismul primelor biciclete, partile și componentele lor, precum și despre beneficiile și utilizările lor actuale.

În următorul articol, vom aborda toate aceste informații și vom încerca să descoperim de ce bicicletele au devenit atât de populare în lumea de azi.

1816: Prima utilizare a bicicletei

Bicicleta a fost inventată în Franța în anul 1818 de către Baronul Karl von Drais. Acesta a creat o mașină cu două roți și o punte, care a fost folosită la momentul respectiv pentru transportul persoanelor.

Bicicleta era acționată manual și era cunoscută sub numele de ‘draisienne’. Astfel, acesta a marcat prima formă de transport alternativ la care este recunoscută bicicleta și, totodată, prima utilizare a bicicletei.

Istoria Bicicletei

În 1816, prima bicicletă a fost inventată de către călăreţul german Karl Von Drais. Acesta a ales să nu folosească pedale sau alte dispozitive de antrenare și a numit vehiculul său dandy-horse.

Acesta a fost în primul rând construit din lemn, era controlat prin mișcările picioarelor și utilizat pentru a se deplasa pe distanțe scurte.

O bicicletă modernă nu se va dezvolta până în anii 1880, când oamenii au început să adauge pedale, cauciucuri, și alte schimbări la bicicletă.

Caracteristicile primei biciclete

au fost destul de simple și au constat din două roți, două pedale rotative și un dispozitiv de direcționare. Acesta era elementul central, fiind conectat cu cele două roți.

A hadlebar, care a devenit un element standard în ciclul modern, nu a apărut inițial. În locul acesta, utilizatorii trebuiau să își alerge mașina. Avea, de asemenea, un singur pinion, care le permitea să se apropie de 20-25 km/h.

Bicicletele erau, de asemenea, foarte înalte, fiind construite în jurul unei dimensiuni de inaltime medie. Ele erau de obicei produse manual și nu au fost fabricate în cantități mari.

Mecanismul bicicletei

a rămas de-a lungul anilor relativ neschimbat. A fost inventat în 1816 de Karl von Drais și include un cadru, pe care călătorul îl poate conduce direct cu mâinile și picioarele.

Cadrul include și rotile, care sunt legate împreună de un sistem de lanț cu mai multe poziții și atașat la mânere.

Această primă formă a bicicletei nu avea frâne sau pedale, permițând doar călătorului să își antreneze corpul pentru a împinge roata înapoi la mersul de pe jos sau alergat.

Parti ale unei Biciclete

In 1816, prima bicicletă inventată a fost construită de către comerciantul francez Pierre Michaux și fiul său, Ernest. Acesta avea două roti egale, un cadru, un pedalează și lanț. Era prevăzut cu o selă pentru partea din față, dar fără ghidon și cu suporturi pentru picioare.

Această bicicletă a fost prima folosită pentru scopuri de transport și a fost numită ‘draisine de curte”. De-a lungul anilor, au fost adăugate alte piese, precum ghidonul și frânele, pentru a face bicicletele mai sigure și mai ușor de condus.

Astăzi, bicicletele sunt construite din cadre de oțel și aliaje de aluminiu, cu roți de diametru variabil și anvelope pneumatice. Acestea includ, de asemenea, pedale, lanțuri și schimbătoare de viteză, precum și ghidon și frâne.

Componente ale unei Biciclete

Bicicleta este formată din mai multe piese, astfel încât poate fi controlată și întreținută. Acestea includ cadrul, ghidonul, frânele, rotile, cauciucurile și manșonul. Cadrul este cea mai importantă piesă din care este formată bicicleta, fiind cea care îți susține greutatea.

Ghidonul este piesa care te ajută să controlezi bicicleta. Sunt disponibile mai multe tipuri de frâne, inclusiv frâne cu disc și frâne cu janta. Roata este piesa care permite bicicletei să meargă.

Cauciucurile acoperă roțile și permit îmbunătățirea manevrabilității și a aderenței. Manșonul este țeava de înaltă rezistență care conectează cadrul și ghidonul, și este cea care determină lungimea bicicletei.

De ce au devenit atat de populare?

Bicicletele au devenit popular în toată lumea din cauza faptului că au fost concepute pentru a oferi o modalitate de a se deplasa rapid, în siguranță și într-un mod ecologic.

Bicicletele au fost văzute ca un mijloc de transport mai ieftin și mai accesibil decât automobilele și ca un mijloc de recreere și de recreare.

De asemenea, acestea au câștigat popularitate din cauza faptului că le-au permis oamenilor să se bucure de libertatea și independența în călătorii.

Beneficiile folosirii unei Biciclete

Cu toate că bicicleta a fost inventată în anul 1816, beneficiile folosirii acesteia au fost doar apreciate după venirea anilor 1800. Cu o bicicletă, un om poate merge într-un mod mai eficient, rapide și economic decât alergând sau mersul pe jos.

De asemenea, faptul că bicicletele sunt prietenoase cu mediul, și că bicicletele produc zero emisii de dioxid de carbon, este un alt avantaj major al utilizării unei biciclete.

Utilizarea unei biciclete poate reduce probabilitatea apariției obezității și poate duce la o viață mai sănătoasă.

De asemenea, folosirea unei biciclete poate ajuta la un mediu curat și sănătos și poate reduce congestia în orașele aglomerate.

Utilizarea actuala a Bicicletelor

În zilele noastre, bicicletele sunt folosite în mod frecvent pentru scopuri recreative, cum ar fi ciclismul și călătoriile. Bicicletele sunt, de asemenea, o modalitate convenabilă și eficientă de transport.

Ele sunt eficiente din punct de vedere energetic și au un impact minim asupra mediului.

În unele țări, bicicletele sunt folosite frecvent de către oameni care doresc să-și reducă dependența față de combustibilul fosil și față de mijloacele de transport public.

Write A Comment